Укладач: Ю.В. Вдовиченко, методист Калинівського технологічного технікуму.А як у ваших коледжах та технікумах проходить аттестація, зокрема, атестація завідувача бібліотекою. Обговоримо?
четвер, 16 жовтня 2014 р.
вівторок, 2 вересня 2014 р.
Новый электронный репозитарий учебников для учителей общеобразовательных школ
И,,,? Ни одного учебника для 10-11 класса. Как всегда, что-нибудь и не доделали. Подождем?
В начале сентября будет проведен мастер-класс в онлайн режиме, чтобы подготовить координаторов по работе с репозитарием во всех областях Украины. Для этого институты последипломного образования каждой области должны сообщить о кандидатуре координатора на электронный адрес osvita@outlook.com в ближайшие дни.
Впервые за всю образовательную историю Украины в этом году разработан электронный репозитарий http://ua.lokando.com/start.php, который позволяет учителям самостоятельно выбирать учебники для обучения. Об этом сообщает официальный сайт МОН. По состоянию на сегодня учителя уже могут просматривать и использовать в процессе обучения 245 электронных версий учебников.
Именно этот портал будет платформой и для проведения нового конкурса по отбору учебников для 4 и 7 классов. Как отметил заместитель министра образования и науки Павел Полянский на Коллегии МОН 22 августа: «Теперь роль тендерных комитетов и конкурсных комиссий выполнять учителя. Ведь электронный репозитарий позволит учителю просмотреть каждый конкурсный учебник, оценить его качество и самостоятельно выбрать для обучения тот, который по его мнению является лучшим. И этот результат никто не сможет изменить ».
Сегодня каждый пользователь может ознакомиться с пошаговой инструкцией, как пользоваться репозитарием, а также «Как зарегистрироваться на сайте репозитория». Зарегистрированные пользователи получат доступ не только к электронным версиям учебников, но и к различного рода учебному материалу (аудиозаписи, иллюстрации, тесты, конспекты уроков и т.д.), который также может быть использован в процессе обучения. http://ua.lokando.com/start.php
В начале сентября будет проведен мастер-класс в онлайн режиме, чтобы подготовить координаторов по работе с репозитарием во всех областях Украины. Для этого институты последипломного образования каждой области должны сообщить о кандидатуре координатора на электронный адрес osvita@outlook.com в ближайшие дни.
Свои предложения по материалам, а также замечания и пожелания по поводу пользования репозитарием, можно написать на электронную почту bhv.kiev@gmail.com.
понеділок, 1 вересня 2014 р.
Народні депутати України на боці Профспілки щодо надбавок педпрацівникам та бібліотекарям
Профспілку працівників освіти і науки України підтримують народні депутати України щодо розміру надбавок педагогічним та бібліотечним працівникам.
Щойно Центральним Комітетом Профспілки погоджено проект постанови Верховної Ради України «Про забезпечення належних умов оплати праці та виплати надбавок педагогічним працівникам та працівникам бібліотек», внесений до Верховної Ради України народними депутатами О.П. Кайдою, А.М. Вітівом, М.Р. Лопачаком, О.Ю. Фурманом.
Проектом рекомендовано Кабінету Міністрів України скасувати цьогорічні березневі постанови № 88 та 89, якими запроваджено встановлення педагогічним працівникам надбавок за престижність праці у граничному розмірі до 20 відсотків, а бібліотечним працівникам надбавок за особливі умови роботи у граничному розмірі до 50 відсотків посадового окладу замість їх фіксованих розмірів.
Як відомо, галузева профспілка відстоює через судові органи скасування постанов Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 року № 373» та № 89 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 року № 1073», як таких, що звужують трудові права освітян.
понеділок, 14 липня 2014 р.
Журнал «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» в роботі бібліотеки коледжу. Реквієм замість реклами.
Реквієм замість реклами.
Закривають редакцію "Шкільного бібліотечно-інформаційного центру". На жаль, працівники шкільних бібліотек, та бібліотек коледжів залишаються без корисного практичного видання, яке не має аналогів. Можливо, видання спробують зберегти в іншому виконанні, зачекаємо.
Щира подяка редакції журналу та його авторам, та побажання довгої плідної праці на нивах освітній і бібліотечній. З надією на повернення видання.
Цей текст був написаний для коллег з бібліотек ВНЗ 1-2 рівня акредитації, тепер всі дієслова в ньому потрібно ставити в минулому часі.
Шановні колеги, бібліотекарі коледжів! Запорука успішної роботи будь-якої установи - високий професіоналізм його співробітників. Актуально це і для бібліотек. Як же підвищувати свій професійний рівень? Одним з найбільш швидких і доступних способів є читання професійної літератури - книг та періодики. Адже ЗМІ, включаючи і професійні, не тільки транслюють, а й формують ідеологію, культурно-інформаційну політику, впливаючи на самосвідомість бібліотекаря. Можна стверджувати, що перше місце серед професійної літератури займають періодичні видання. Це природно, оскільки на сторінках журналів оперативно відображаються різні сторони бібліотечної роботи, події в житті бібліотечної спільноти, як у нас, так і за кордоном; проводяться дискусії з найбільш актуальних тем; можна поділитися з колегами своїми успіхами і проблемами.
Бібліотека Дніпропетровського радіоприладобудівного коледжу передплачує журнал-інновацію «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» з 2011 року. Нехай вас не дивує слово «шкільний» у назві. Згадаємо, що в коледжах поєднується програма старших класів школи і перших курсів вузів.
Перше враження від видання «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр», виявилося вірним: чудовий практичний довідник з усіх питань, які виникають в процесі роботи бібліотеки навчального закладу.
На його сторінках будь-які, - і досвідчені, і початківці - співробітники бібліотек, завжди отримають відповіді на свої питання, познайомляться з досвідом колег, побачать шляхи вирішення злободенних проблем.
Журнал розміщує:
· методичні матеріали, що висвітлюють різні питання рекламно-інформаційної діяльності бібліотек; її правові, технологічні, психолого-педагогічні, етичні, організаційно-технологічні аспекти;.
· рекомендації з використання сучасних інформаційних технологій;
· актуальні теоретичні та методичні матеріали з організації бібліотечного ппроцесу та ін.
Кожна стаття, представлена в журналі, забезпечена короткою анотацією, яка дає відомості про її тематику і спрямованість.
Електронний додаток до журналу, включає в себе три системи, покликані здійснювати комплексне інформаційне забезпечення навчального закладу.
«Шкільний бібліотечно-інформаційний центр. Повне видання»;
«Інформаційне забезпечення навчального процесу»;
«Бібліотечна робота»
Роль сучасного бібліотекаря – організація, в навчальному закладі (школі, коледжі) і поза його стінами, систематичної діяльності учасників педагогічного процесу по спільному використанню освітніх ресурсів, а саме:
· вибудовування такого спілкування і співпраці, яке сприяє розвитку як своїх особистих професійних здібностей, так і підвищенню якості навчання учнів;
· удосконалення бібліотечно-інформаційного забезпечення управлінських кадрів, педагогічних працівників, студентів на різних етапах здобуття та отримання фахових знань у навчально-виховному процесі, підвищенні педагогічної майстерності викладачів, самоосвіті.
Журнал «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» забезпечує інформаційні потреби всіх учасників навчально-виховного процесу, методистів органів управління, учнів та допоміжного персоналу навчального закладу.
Як допомагає ШБІЦ бібліотеці навчального закладу.
Матеріали видання надають можливість успішного проходження ліцензування навчального закладу та акредитації спеціальностей.
Згідно вимог ліцензування та акредитації спеціальностей, бібліотека навчального закладу повинна передплачувати педагогічні та професійні видання відповідно до профілю коледжу, освітнім, професійними програмами та інформаційними потребами читачів. Для тих, хто не може дозволити собі передплату декількох періодичних видань з викладання загальноосвітніх предметів, матеріали ШБІЦ – найкращий помічник в освітньому процесі.
Журнал виходить у роз’ємному форматі, містить друковану частину «Інформаційне забезпечення навчального процесу». Для коледжу особливу цінність має навчальна інформація для старшої школи.
Інформаційні паспорти навчальної теми з цього розділу бібліотека збирає в папки за предметами, згідно освітніх програм 10-11 класу. З 2011 року в бібліотеці коледжу існує колекція кращих розробок з загальноосвітніх предметів. Використовується електронний додаток на компакт-диску CD-ROM до кожного номеру видання, де розташований додатковий матеріал до публікацій журналу.
За матеріалами журналу бібліотека оформлює картотеки: "Картотека бібліографічних списків документів для учасників навчально-виховного процесу (складена за результатами моніторингу джерел освітянської інформації)", "Картотека статей журналу "ШБІЦ", "Картотека компакт-дисків з додатковим матеріалом до публікацій журналу».
ШБІЦ сприяє удосконаленню бібліотечно-інформаційного забезпечення педагогічних працівників, управлінських кадрів.
Підрозділ «Фахова інформація» розділу «Інформаційне забезпечення навчального процесу» забезпечує навчальний процес розробками з методики викладання загальноосвітніх предметів. Розглядаються мультимедійні технології на уроці, механізми розвитку інформаційної компетентності. створення електронних засобів навчання та ін.
Розділ «Інформаційне забезпечення виховного процесу» надає фахову (методичну) інформацію, таку як:
· національно-патріотичне виховання, бібліотечні проекти в патріотичному вихованні
· виховання морально-досконалої особистості;
· конкурси професійного зростання класних керівників та ін.
Розділ «Інформаційне забезпечення управління школою» представляє
· публікації з модернізації управління сучасною школою;
· організаційну інформацію;
· нові нормативно-правові та інструктивно-методичні документи.
Такі тенденції як зростання паперообігу, опора на директивне управління, надлишкова керованість навчальним закладом, залишаються проблемами не тільки школи, але й інших навчальних закладів.. Розглядаються проблемні аспекти управлінської здатності керівників української освіти, та можливі шляхи їх вирішення.
ШБІЦ - ідеальний помічник керівника бібліотеки (щира, подяка авторам публікацій Лідії Поперечній та Олені Моревій.): надає фахову (методичну) інформацію з наступних питань:
· міжнародні правові акти у сфері діяльності освітянських бібліотек
· вітчизняні правові акти у сфері діяльності освітянських бібліотек
Нормативно-правове регулювання (розділ представляє косультації в ідеальній формі: запитання, роз'яснення спеціаліста, коментар редакції, послання на відповідний законодавчий документ, повний текст кожного з цитованих документів додається на електронному носії), серед питань. що розглядались були:
· Питання атестації бібліотечних працівників
· Підручники у нормативно-правовому полі
- Прикладом однієї з найповніших консультацій є роз’яснення, опубліковані в № 5, с. 11-15, щодо узгодження спірних питань застосування "Інструкції про порядок комплектування та облік підручників и навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації"таких як відповідальність за роботу з комплектування, облік фондів у паперовому та електронному варіанті, бухгалтерський облік фондів, тощо.
- Особливі заперечення бібліотекарів коледжів, в яких ведеться індивідуальний облік підручників, облік в електронних каталогах, та існує індивідуальна відповідальність користувача за видання, визвали положення про груповий облік, та п.8 "Перед початком навчального року бібліотекар видає підручники і навчальні посібники класним керівникам ..... вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації під їх особистий підпис ". Коментар редакції рекомендував вихід з цієї ситуації: «…індивідуальний облік шкільних підручників не суперечить інструкції, якщо відповідне рішення ухвалено керівником навчального закладу».
· Облікові документи, облік підручників, інвентаризація фондів
Неперервна освіта
· Інтерактивні форми навчання бібліотечних працівників,
· Професійні конкурси
· Культура мовлення
Атестація бібліотечних працівників
· Супровід, тестування, оформлення документів
Консультації фахівця
· Матеріальна допомога
· Надбавка до бібліотечного окладу бібліотечних працівників
· Тривалість відпустки
· Тарифні розряди,
· Матеріальна відповідальність
· Методист і бухгалтер межі відповідальності
· Гурткова робота бібліотекаря
Складові професіоналізму бібліотекаря
· Професійне читання
· Портфоліо бібліотекаря
· Нормативні документи
Календар знаменних дат залишається незамінним в плануванні бібліотеки.
ШБІЦ - консультант з вдосконалення послуг, надаваємих бібліотекою на основі впровадження нових інформаційних технологій та комп'ютеризації бібліотечно-інформаційних процесів.
Бібліографічна діяльність
· Редагування каталогів
· Бібліографічний опис електронних ресурсів
Інформаційні ресурси
· Створення єдиного інформаційного простору та надання доступу до спільних інформаційних ресурсів
· Корпоративні ресурси проекти з дитячого та підліткового читання
· Блоги бібліотек та бібліотекарів
· Інтерактивні електронні ресурси
Методичний супровід
· Бібліотерапія
· Краєзнавча робота в бібліотеці
· Полікультурне виховання
Інформаційно-комунікаційні технології
· Позитивний імідж бібліотеки
· Веб-сайт бібліотеки
· Створення буктрейлерів
Бібліотечні технології
· Віртуальна книжкова виставка
· Створення бібліотечних підкастів
· Веб-ресурс бібліотекаря
· Веб-квести як форма популяризації літератури
Інформаційна культура
· Питання інформаційної безпеки учнів в глобальній мережі
· Медіа та інформаційна грамотність
· Бібліотекар - педагог медіа та інформаційної культури
· Моделі бібліотечно-бібліографічних занять
· Бібліотечно-бібліографічна освіта школярів
Підтримка читання й читацька компетентність
· Ініціативи бібліотек, формування читацьких інтересів, виховання творчого читача
Велику увагу «ШБІЦ» приділяє практиці інноваційної діяльності, впровадженню нових інформаційних технологій, знайомить з використанням Інтернет-сервісів та інструментів в бібліотечній діяльності, з таким предметом бібліотечної діяльності як нові форми наукової комунікації (відкриті освітні ресурси, сторінки в соціальних мережах, блоги, підкасти, форуми, онлайн-конференції, тощо). На сторінках журналу обговорюються проблеми, пов'язані зі специфікою комплектування, обробки та зберігання фондів як на традиційних, паперових, так і електронних носіях інформації.
Успішність функціонування бібліотеки як центру інформації зобов'язує бібліотечних фахівців швидко та адекватно реагувати на зміни в інформаційних потребах користувачів, удосконалювати форми обслуговування, надавати якісне інформаційне консультування, розширювати спектр бібліотечно-інформаційних послуг, вимагає систематичного вивчення та впровадження нових технологій.
А допомагає в цьому «ШБІЦ» - видання для професіоналів і про професіоналів. Опубліковані в виданні матеріали - свого роду «інформація до дії» для фахівців, ініціативних, творчих працівників, які бажають змінити в кращу сторону становище своїх бібліотек.
вівторок, 1 липня 2014 р.
Рада прийняла новий закон про вищу освіту. Що змінюється в бібліотеках ВНЗ?
Народні депутати підтримали у другому читанні та в цілому законопроект №1187-2 "Про вищу освіту" (нова редакція). За відповідне рішення проголосували 276 нардепів.
Закон прийнятий з поправками і підлягає техніко-юридичному редагуванню.
Розглянемо, як змінились пункти законопроекту, що стосуються бібліотеки та бібліотекарів:
Стаття 33. Структура вищого навчального закладу3. Основними структурними підрозділами університету, академії, інституту є факультети, кафедри, бібліотека тощо.6. Вищий навчальний заклад зобов’язаний мати у своєму складі бібліотеку, бібліотечний фонд якої повинен відповідати вимогам стандартів освітньої діяльності.
Не ввійшли до закону пункти, що стосувались саме бібліотек коледжів7. Структурними підрозділами коледжу державної (комунальної) форми власності є відділення, циклові комісії, бібліотека тощо....Бібліотеку коледжу очолює завідувач, який призначається на посаду керівником коледжу за погодженням з педагогічною радою.
Стаття 55. Основні посади наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників вищих навчальних закладів та порядок їх заміщення1. Основними посадами науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів є:...5) директор бібліотеки;10)науковий працівник бібліотеки;..
Не ввійшли до закону 2. Основними посадами педагогічних працівників вищих навчальних закладів є:...завідувач бібліотеки;Стаття 57. Права науково-педагогічних, наукових і педагогічних працівників…7) безоплатно користуватися бібліотечними, інформаційними ресурсами, послугами навчальних, наукових, спортивних, культурно-освітніх підрозділів вищого навчального закладу;
Стаття 62. Права осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах
1. Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, мають право на:…5) безкоштовне користування бібліотеками, інформаційними фондами, навчальною, науковою та спортивною базами вищого навчального закладу…
Шановні працівники бібліотек коледжів, зверніть увагу посада завідувач бібліотеки, як і раніше, не відноситься до посади педагогічного працівника. Вимоги до бібліотек ростуть, продовжуємо працювати на власному ентузиазмі. Ну хоч відзначили необхідність відповідності бібліотечного фонду стандартам освітньої діяльності.
вівторок, 24 червня 2014 р.
Liebster Blog Award. Неожиданная награда.
Меня наградили!
18 июня Christina Ashir, автор блога "Vivat library", преподнесла мне приятный сюрприз!
Мой блог стал обладателем Liebster Blog Award!
Большое спасибо Вам,коллега!
Что же такое Liebster Blog Award? Liebster в переводе с немецкого – самый хороший, любимый, прекрасный, а Blog Award – «премия (награда) блогу», получается – «награда самому любимому блогу». Другими словами, это благодарность за проведенную работу в блоге. Ее дают блогам, у которых менее 200 постоянных читателей. Если вы получаете награду, вы можете 1) принять её и 2) передать её. Это так просто.
Итак, отвечаю на вопросы :
1. Какая книга ассоциируется у Вас с Летом? (можно несколько)
Из юности и детства осталось впечатление от книг Владислава Крапивина. Лето, запах моря и трав, порыв ветра.
2. Читаете ли Вы книги в электронном формате?
Да читаю, много, это удобно, могу параллельно читать несколько.
3. С кем из литературных героев Вы хотели бы побеседовать? Почему?
Ни с кем, я интроверт, возможно, это меня немного оправдает в глазах возмущенных читателей.
4. Экранизация книги, которая произвела на вас наибольшее впечатление?
Обычно не производят, предпочитаю чтение книги и собственное видение сюжета и героев. Фильм - отдельно, книга - отдельно. Даже всеми обсуждаемый сериал «Игра престолов » не затянул, несколько серий из четырех сезонов. Но...шок испытала: Герман, «Трудно быть богом»
5. Хотели бы Вы вести блог не на библиотечную или литературную тематику? Если да, то на какую тему?
Живопись, иллюстрации, художники-мультипликаторы
6. Назовите книгу, которую бы Вы взяли в путешествие?
Одна книга -это была бы трагедия. Библиотека Флибуста, планшет и зарядка на солнечной батарее.
7. Есть ли литературный герой, на которого Вы бы хотели быть похожи?
Нет
8. Хотели бы Вы написать книгу? Если да, то какой жанр Вы бы предпочли?
Не хочу. Но если бы написала, то любовный роман на фоне странствий во Вселенной.
9. Уделяете ли Вы внимание блогу во время своего отпуска?
Блогу год, в прошлом году не уделяла, даже серьезно нынешней зимы не относилась, пока внезапно не возросло количество посетителей.
10. Обсуждаете ли Вы будущий материал блога с друзьями или близкими?
Сначала надо поделиться с самыми близкими людьми - читателями, ну а друзья и родные это потом, потом.. пост фактум. :)
11. Чтобы Вы хотели изменить в Вашем блоге?
Адрес, блог создавался как временный, попрактиковаться. Адрес не ассоциируется с блогом, можно сменить, но тогда исчезнут все ссылки, а их уже достаточно много.
Что же такое Liebster Blog Award? Liebster в переводе с немецкого – самый хороший, любимый, прекрасный, а Blog Award – «премия (награда) блогу», получается – «награда самому любимому блогу». Другими словами, это благодарность за проведенную работу в блоге. Ее дают блогам, у которых менее 200 постоянных читателей. Если вы получаете награду, вы можете 1) принять её и 2) передать её. Это так просто.
А еще – это повод рассказать своим читателям об интересных блогах, и позволить немного узнать о себе. По условиям награды, номинант должен ответить на 11 вопросов от наградившего блогера. И задать 11 вопросов (своих!) награжденным. В целом, своего рода увлекательная блогерская эстафета, в которой я с удовольствием принимаю участие:
Итак, отвечаю на вопросы :
1. Какая книга ассоциируется у Вас с Летом? (можно несколько)
Из юности и детства осталось впечатление от книг Владислава Крапивина. Лето, запах моря и трав, порыв ветра.
2. Читаете ли Вы книги в электронном формате?
Да читаю, много, это удобно, могу параллельно читать несколько.
3. С кем из литературных героев Вы хотели бы побеседовать? Почему?
Ни с кем, я интроверт, возможно, это меня немного оправдает в глазах возмущенных читателей.
4. Экранизация книги, которая произвела на вас наибольшее впечатление?
Обычно не производят, предпочитаю чтение книги и собственное видение сюжета и героев. Фильм - отдельно, книга - отдельно. Даже всеми обсуждаемый сериал «Игра престолов » не затянул, несколько серий из четырех сезонов. Но...шок испытала: Герман, «Трудно быть богом»
5. Хотели бы Вы вести блог не на библиотечную или литературную тематику? Если да, то на какую тему?
Живопись, иллюстрации, художники-мультипликаторы
6. Назовите книгу, которую бы Вы взяли в путешествие?
Одна книга -это была бы трагедия. Библиотека Флибуста, планшет и зарядка на солнечной батарее.
7. Есть ли литературный герой, на которого Вы бы хотели быть похожи?
Нет
8. Хотели бы Вы написать книгу? Если да, то какой жанр Вы бы предпочли?
Не хочу. Но если бы написала, то любовный роман на фоне странствий во Вселенной.
9. Уделяете ли Вы внимание блогу во время своего отпуска?
Блогу год, в прошлом году не уделяла, даже серьезно нынешней зимы не относилась, пока внезапно не возросло количество посетителей.
10. Обсуждаете ли Вы будущий материал блога с друзьями или близкими?
Сначала надо поделиться с самыми близкими людьми - читателями, ну а друзья и родные это потом, потом.. пост фактум. :)
11. Чтобы Вы хотели изменить в Вашем блоге?
Адрес, блог создавался как временный, попрактиковаться. Адрес не ассоциируется с блогом, можно сменить, но тогда исчезнут все ссылки, а их уже достаточно много.
Блоги, которым передаю эстафету Liebster Blog Award
11 вопросов номинантам:
11 вопросов номинантам:
- Почему вы начали вести блог? Что толкнуло вас к этому?
- Чтобы Вы хотели изменить в Вашем блоге?
- Как ваши близкие относятся к творчеству и к блоговедению?
- Читаете ли Вы книги в электронном формате?
- Какая книга вас впечатлила больше всего за последнее время?
- Хотели бы Вы написать книгу? Если да, то какой жанр Вы бы предпочли?
- На ваш вкус - идеальное лето - какое оно?
- С каким талантом вы хотели бы родиться?
- Счастье для вас - это?.....
- Следите ли за новостями?Доверяете ли им или предпочитаете дистанцироваться?
- Что, по вашему мнению, не хватает человечеству сегодня?
Желаю всем как можно больше наград и побед! Внимания к Вашим блогам, процветания, вдохновения, успехов и исполнения желаний!
середа, 18 червня 2014 р.
Надбавки бібліотекарям за особливі умови праці повинні передбачатися в колективних договорах. Лист ЦК Профспілки працівників культури України, про виконання постанови № 1073
16 червня 2014 р. № 01-09/55
Сподіваємося, що даний Лист стане в нагоді бібліотечним працівникам у боротьбі за свої права на роботу та гідне фінансове забезпечення. Звертаємо увагу і на те, що ніякі місцеві "розпорядження та накази" не є правовим документом, що мають право відміняти Постанови Кабінету Міністрів України, Закони України. В даних випадках Ви маєте повне законне право звернутися до суду.
Додаток на 2 арк.
10.04.14 р. № 02-92
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас взяти під контроль профспілкових організацій всіх рівнів у Вашому регіоні виплату зазначених надбавок працівникам бібліотек та педагогічним працівникам та не допустити їх необгрунтованого зменшення.
Одночасно зазначаємо, що постановами КМУ, прийнятими 25.03.2014 визначено, що конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. В той же час, не визначено критеріїв розподілу надання цих виплат.
Тому, керуючись Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (п.3 ст.38):
- «виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації разом з роботодавцем вирішує питання оплати праці працівників підприємства, форм і систем оплати праці, розцінок, тарифних сіток, схем посадових окладів, умов запровадження та розмірів надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних компенсаційних виплат», та з урахуванням положень діючої Галузевої угоди між Міністерством культури України та Профспілкою працівників культури України (п.5.1.8):
- «керівникам підприємств, установ, організацій та закладів сфери культури в межах затвердженого фонду оплати праці та відповідно до чинного законодавства, передбачати в колективних договорах умови щодо… виплати 50 % надбавки за особливі умови роботи працівникам бібліотек» та п.5.1.9:
- «керівникам навчальних закладів у межах коштів, передбачених навчальним закладам, передбачати виплати, гарантовані державою педагогічним, науково-педагогічним працівникам та іншим категоріям працівників навчальних закладів відповідно до… постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.2011 р. № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування», та з метою недопущення упередженого розподілу даних надбавок, просимо акцентувати увагу профспілкових комітетів первинних профспілкових організацій цих закладів на спільному встановленні розміру зазначених надбавок.
Крім того, з метою посилення ролі колективно-договірного регулювання відносин саме між первинною профспілковою організацією та роботодавцем, а також, враховуючи, що нормативно-правовими актами не визначено поняття «особливі умови роботи», рекомендуємо спільно з роботодавцем визначити критерії розподілу цих надбавок.
Просимо терміново довести вищезазначену інформацію до відома профспілкового активу бібліотечних закладів та закладів освіти сфери культури.
До директорів обласних, районних,
міських бібліотек
Шановні колеги!
Враховуючи на те, що останнім часом керівниками районних та міських управлінь культури та підлеглими їм фінансовими органами точиться багато балачок навколо трактування щодо виплати "тимошенківської" надбавки (Постанова № 1073; "замінами слів у Постановах КМ України № 88, 89") надсилаємо Вам Лист ЦК Профспілки працівників культури України, в якому йдеться про виконання постанови № 1073, а також про необхідність її виконання.
Додаток на 2 арк.
З повагою
Президент Української асоціації
працівників бібліотек для дітей
М.П.Зніщенко
* * *10.04.14 р. № 02-92
Київському міському, обласним
комітетам Профспілки
працівників культури України
ЦК Профспілки працівників культури України направляє Вам до відома урядові постанови від 25.03.2014 р. № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 373» та № 89 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073». Вказані постанови КМУ стосуються надання надбавок педагогічним та бібліотечним працівникам.
Враховуючи небезпеку обмеження чи скасування зазначених соціальних гарантій, яка виникла останнім часом з боку урядових структур, зокрема Міністерства фінансів України, ЦК Профспілки спрямував на адресу виконавчих органів влади різного рівня низку листів з застереженнями щодо прийняття неконституційних рішень.
Однак, ігноруючи звернення Профспілки, 25.03.2014 р. під грифом «для службового користування» Кабміном, в порушення Порядку здійснення соціального діалогу при розробці проектів законів, інших нормативно-правових актів з питань соціально-трудової сфери відповідно до норм Генеральної угоди, розглянуто та затверджено вищезазначені постанови. На сайті Уряду вони опубліковані лише 10.04.2014 року.
Зважаючи на це, Міністерством фінансів України на адресу обласних держадміністрацій направлено листа від 28.03.2014 р. № 31-05110-14-21/6704, який розглядається місцевими органами влади як керівництво до дії (див. лист ЦК Профспілки від 04.04.2014 р. № 02-82).
Звертаємо Вашу увагу на те, що педагогічним працівникам та працівникам бібліотек у 2014 році збережено зазначені надбавки, про що повідомляється офіційним сайтом Мінфіну. При внесенні змін до Державного бюджету України на 2014 рік 20-відсоткова надбавка педагогам та 50-відсоткова надбавка бібліотекарям скасовані не були, тобто кошти на зазначені виплати Держбюджетом виділено.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас взяти під контроль профспілкових організацій всіх рівнів у Вашому регіоні виплату зазначених надбавок працівникам бібліотек та педагогічним працівникам та не допустити їх необгрунтованого зменшення.
Одночасно зазначаємо, що постановами КМУ, прийнятими 25.03.2014 визначено, що конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. В той же час, не визначено критеріїв розподілу надання цих виплат.
Тому, керуючись Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (п.3 ст.38):
- «виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації разом з роботодавцем вирішує питання оплати праці працівників підприємства, форм і систем оплати праці, розцінок, тарифних сіток, схем посадових окладів, умов запровадження та розмірів надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних компенсаційних виплат», та з урахуванням положень діючої Галузевої угоди між Міністерством культури України та Профспілкою працівників культури України (п.5.1.8):
- «керівникам підприємств, установ, організацій та закладів сфери культури в межах затвердженого фонду оплати праці та відповідно до чинного законодавства, передбачати в колективних договорах умови щодо… виплати 50 % надбавки за особливі умови роботи працівникам бібліотек» та п.5.1.9:
- «керівникам навчальних закладів у межах коштів, передбачених навчальним закладам, передбачати виплати, гарантовані державою педагогічним, науково-педагогічним працівникам та іншим категоріям працівників навчальних закладів відповідно до… постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.2011 р. № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування», та з метою недопущення упередженого розподілу даних надбавок, просимо акцентувати увагу профспілкових комітетів первинних профспілкових організацій цих закладів на спільному встановленні розміру зазначених надбавок.
Крім того, з метою посилення ролі колективно-договірного регулювання відносин саме між первинною профспілковою організацією та роботодавцем, а також, враховуючи, що нормативно-правовими актами не визначено поняття «особливі умови роботи», рекомендуємо спільно з роботодавцем визначити критерії розподілу цих надбавок.
Просимо терміново довести вищезазначену інформацію до відома профспілкового активу бібліотечних закладів та закладів освіти сфери культури.
Голова Профспілки
Л.Ф.Перелигіна
четвер, 5 червня 2014 р.
Правила информационной гигиены.Анализ достоверности информации, полученной из Интернета
Константин Мильчин о том, как отличать правду от пропаганды
Уже четвертый месяц вместо того, чтобы работать, делать детей, пить пиво, копать огород или строить космические корабли, мы денно и нощно перепощиваем чудовищный бред, который гуляет по интернету. Давайте не засорять свой мозг и коллективную френдленту заведомой глупостью, ложью и слепленной тяп-ляп пропагандой. Вот список элементарных правил интеллектуальной гигиены.
1. 99% того, что вы перепощиваете, бред. Хуже того. Это плохо слепленная пропаганда, которая направлена на стравливание русских и украинцев, на разжигание ненависти, на разрушение семей, прерывание беременностей на нервной почве, на потерю аппетита, сна и полового влечения.
2. 100% того, что сообщают российские телеканалы, бред. Украинские телеканалы ничем не лучше. И те и другие занимаются пропагандой. У российских телеканалов просто больше денег и возможностей.
3. Давайте хотя бы иногда читать внимательно статьи. Если сайт ссылается сам на себя, а это нормально для многих украинских сайтов, — перед нами бред и дезинформация. Запомните эти слова: «хунта», «ватники», «бандеровцы», «террористы», «фашисты», «колорады», «укропы», «путиноиды». Если на сайте всерьез используются эти слова, значит, перед нами источник, даже не пытающийся претендовать на объективность. Чем больше истерики, тем больше лжи. СМИ или блоги, хоть как-то пытающиеся соблюдать объективность, воздерживаются от ярлыков.
4. Вы видите страшную картинку или информацию, которая вас потрясла? Будьте уверены, это бред. И чем больше ее сенсационность, кошмарность и ужасность, тем больше шансов что она бред.
5. Правительственное или армейское заявление без ссылки на правительственный сайт или хотя бы подлинный твиттер-аккаунт политика или ведомства — ложь и провокация. 90% фотографий и роликов, которые ходят по фейсбуку и подаются как инсайд с места событий, сделаны не там, не тогда, не теми. Количество ляпов как в российских, так и в украинских СМИ зашкаливает.
Буквально на днях по интернету ходил ролик, на котором в небе горел подбитый украинский вертолет. Вскоре выяснилось, что это видео из Сирии двухлетней давности, на нем вертолет правительственных сил, который сбили повстанцы. Кто-то аккуратно убрал аудиодорожку с криками «Аллах акбар!» и наклеил сверху заголовок с новой датой. Чья заботливая рука это сделала? Русского пропагандиста, желающего продемонстрировать, как круто воюют донецкие бойцы, украинца, желающего показать всему миру, какие звери эти русские? Тайна сия велика.
В информационной войне любой ролик может иметь двойное действие, на обе стороны.
6. Не верьте любым числам потерь больше 50. Это не Сталинград, когда шли в бой целые армии. Воюют небольшие отряды, как с той, так и с другой стороны. 50 человек для такой войны — огромная цифра. Конечно, теоретически такие потери могут быть, но чаще всего это просто бравые рапорты, не имеющие никакого отношения к реальности. Да еще и написанные за сотни километров от линии противостояния.
Цифры свыше 100 человек вообще не стоит принимать во внимание. Вот вы читаете и слышите про разнообразные «сотни»? Не обманывайте себя, сотня по-русски — это вообще рота. Просто так ее называют украинцы и казаки. В идеале рота действительно около 100 человек. В реальности — сколько соберут.
И еще: потери противника завышают все. Но самое интересное, что свои потери тоже многие завышают. Большие потери — это еще и возможность получить от начальства или спонсора подкрепление людьми и оружием.
7. Помимо СМИ есть еще очевидцы. Если вы нашли интересную информацию в соцсетях, то почитайте внимательно аккаунт человека. Как давно он создан, о чем и как писал раньше, есть ли у вас общие знакомые, какова интонация. Если там много истерики, чужих снимков и геополитических рассуждений, то, значит, все, что он пишет, бред и ложь. Но и очевидцам нельзя до конца верить. Во-первых, они видят лишь свой кусок общей картины. Во-вторых, наш мозг устроен так, что мы склонны дополнять и даже заменять личные впечатления чужими.
Если очевидец вдруг начинает почти дословно повторять то, что вы уже читали в других источниках, значит, он, скорее всего, этого не видел. Причем человек может быть вполне искренним, это все уловки нашего сознания.
9. На самом деле мало кто понимает, что там в реальности происходит. Или почти никто.
10. Хотите понять, что сейчас происходит на востоке Украины? Ну хотя бы приблизительно? Вот вам мое ноу-хау.
Если в двух источниках, которые находятся явно по разные стороны баррикад, указана одна и та же информация, значит, описываемое событие действительно имело место быть.
1. 99% того, что вы перепощиваете, бред. Хуже того. Это плохо слепленная пропаганда, которая направлена на стравливание русских и украинцев, на разжигание ненависти, на разрушение семей, прерывание беременностей на нервной почве, на потерю аппетита, сна и полового влечения.
2. 100% того, что сообщают российские телеканалы, бред. Украинские телеканалы ничем не лучше. И те и другие занимаются пропагандой. У российских телеканалов просто больше денег и возможностей.
3. Давайте хотя бы иногда читать внимательно статьи. Если сайт ссылается сам на себя, а это нормально для многих украинских сайтов, — перед нами бред и дезинформация. Запомните эти слова: «хунта», «ватники», «бандеровцы», «террористы», «фашисты», «колорады», «укропы», «путиноиды». Если на сайте всерьез используются эти слова, значит, перед нами источник, даже не пытающийся претендовать на объективность. Чем больше истерики, тем больше лжи. СМИ или блоги, хоть как-то пытающиеся соблюдать объективность, воздерживаются от ярлыков.
4. Вы видите страшную картинку или информацию, которая вас потрясла? Будьте уверены, это бред. И чем больше ее сенсационность, кошмарность и ужасность, тем больше шансов что она бред.
5. Правительственное или армейское заявление без ссылки на правительственный сайт или хотя бы подлинный твиттер-аккаунт политика или ведомства — ложь и провокация. 90% фотографий и роликов, которые ходят по фейсбуку и подаются как инсайд с места событий, сделаны не там, не тогда, не теми. Количество ляпов как в российских, так и в украинских СМИ зашкаливает.
Буквально на днях по интернету ходил ролик, на котором в небе горел подбитый украинский вертолет. Вскоре выяснилось, что это видео из Сирии двухлетней давности, на нем вертолет правительственных сил, который сбили повстанцы. Кто-то аккуратно убрал аудиодорожку с криками «Аллах акбар!» и наклеил сверху заголовок с новой датой. Чья заботливая рука это сделала? Русского пропагандиста, желающего продемонстрировать, как круто воюют донецкие бойцы, украинца, желающего показать всему миру, какие звери эти русские? Тайна сия велика.
В информационной войне любой ролик может иметь двойное действие, на обе стороны.
6. Не верьте любым числам потерь больше 50. Это не Сталинград, когда шли в бой целые армии. Воюют небольшие отряды, как с той, так и с другой стороны. 50 человек для такой войны — огромная цифра. Конечно, теоретически такие потери могут быть, но чаще всего это просто бравые рапорты, не имеющие никакого отношения к реальности. Да еще и написанные за сотни километров от линии противостояния.
Цифры свыше 100 человек вообще не стоит принимать во внимание. Вот вы читаете и слышите про разнообразные «сотни»? Не обманывайте себя, сотня по-русски — это вообще рота. Просто так ее называют украинцы и казаки. В идеале рота действительно около 100 человек. В реальности — сколько соберут.
И еще: потери противника завышают все. Но самое интересное, что свои потери тоже многие завышают. Большие потери — это еще и возможность получить от начальства или спонсора подкрепление людьми и оружием.
7. Помимо СМИ есть еще очевидцы. Если вы нашли интересную информацию в соцсетях, то почитайте внимательно аккаунт человека. Как давно он создан, о чем и как писал раньше, есть ли у вас общие знакомые, какова интонация. Если там много истерики, чужих снимков и геополитических рассуждений, то, значит, все, что он пишет, бред и ложь. Но и очевидцам нельзя до конца верить. Во-первых, они видят лишь свой кусок общей картины. Во-вторых, наш мозг устроен так, что мы склонны дополнять и даже заменять личные впечатления чужими.
Если очевидец вдруг начинает почти дословно повторять то, что вы уже читали в других источниках, значит, он, скорее всего, этого не видел. Причем человек может быть вполне искренним, это все уловки нашего сознания.
9. На самом деле мало кто понимает, что там в реальности происходит. Или почти никто.
10. Хотите понять, что сейчас происходит на востоке Украины? Ну хотя бы приблизительно? Вот вам мое ноу-хау.
Если в двух источниках, которые находятся явно по разные стороны баррикад, указана одна и та же информация, значит, описываемое событие действительно имело место быть.
середа, 28 травня 2014 р.
Надбавки бібліотекарям за особливі умови праці встановлюються керівником. Відповіді Мінфіну
Як ось вернулись і назад...
Пан міністр Сергій Квіт «Коштів не вистачає, і якщо виплачувати по 20% – може трапитися так, що в листопаді чи в грудні не буде чим платити зарплатню» http://panbibliotekar.blogspot.com/2014/05/blog-post_27.html
Відбулось перше судове засідання у справі за позовом Профспілки працівників освіти і науки України до Кабінету Міністрів України
Предметом судового розгляду є вимоги Профспілки про відміну постанов Уряду, якими фактично скасовані надбавки за престижність праці в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I - II рівня акредитації та за особливі умови роботи у розмірі 50 відсотків посадового окладу бібліотечним працівникам.
Ухвалою суду, яка може бути оскаржена, в задоволенні клопотання було відмовлено.
Розглядалося також клопотання Профспілки про призначення судової фінансово-економічної експертизи для вирішення питання про звуження змісту та обсягу прав педагогічних та бібліотечних працівників на оплату праці у зв’язку з прийняттям відповідачем оскаржуваних рішень в контексті статті 22 Конституції України.
В задоволенні цього клопотання також було відмовлено.
На вимогу суду відповідач повинен опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі в Офіційному віснику України до наступного засідання.
Судом оголошено перерву по справі та призначено наступне судове засідання на 3 червня 2014 року о 13-30.
ДОПОВНЕННЯ: Наступне судове засідання відбудеться 12 червня 2014 року о 16.15.
І ось сьогодні, тільки но вийшла з лікарняного, побачила відповідь Мінфіну, стосується лише педпрацівників, та думаю що й нас також стосується
Мінфін не підтримує освітян щодо скасування постанови Уряду про надбавки педагогічним працівникам за престижність праці
Міністерство фінансів України на виконання доручення Кабінету Міністрів України 3.05.2014 №12567/433/1-14 розглянуло листа Центрального комітету профспілки працівників освіти і науки України щодо скасування постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 №88.
Пропозиція Профспілки щодо скасування постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 №88 – Мінфіном не підтримується.
На вимогу суду відповідач повинен опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі в Офіційному віснику України до наступного засідання.
Судом оголошено перерву по справі та призначено наступне судове засідання на 3 червня 2014 року о 13-30.
ДОПОВНЕННЯ: Наступне судове засідання відбудеться 12 червня 2014 року о 16.15.
І ось сьогодні, тільки но вийшла з лікарняного, побачила відповідь Мінфіну, стосується лише педпрацівників, та думаю що й нас також стосується
Мінфін не підтримує освітян щодо скасування постанови Уряду про надбавки педагогічним працівникам за престижність праці
Міністерство фінансів України на виконання доручення Кабінету Міністрів України 3.05.2014 №12567/433/1-14 розглянуло листа Центрального комітету профспілки працівників освіти і науки України щодо скасування постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 №88.
Пропозиція Профспілки щодо скасування постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 №88 – Мінфіном не підтримується.
Чекаємо на рішення суду. Зверніть увагу: в листі знову ж таки підкреслюється, що надбавки не відміняються, а встановлюються керівником.
четвер, 24 квітня 2014 р.
Продвижение библиотечного блога. Контент-план, структура, стратегия и тактика ведения блога.
А. О. Федоров, проректор по учебно-методической работе Чувашского государственного института культуры и искусств, кандидат педагогических наук, доцент, модератор библиотечного блога «Мысли вслух» (http://aofedorov.livejournal.com) представил в открытом доступе книгу, посвященную библиотечной блогосфере. Она так и называется “Библиотечная блогосфера: В чем феномен библиотечного блога”.
Книга, предназначена для тех, кто еще не определился нужен ли их библиотеке блог или нет. Она интересна как начинающему блогеру и библиотечному специалисту, так преподавателю и студенту, а также современному человеку
22 апреля 2014 г. в Оренбургской областной универсальной научной библиотеке состоялся мастер-класс «Библиотечные блоги как инструмент продвижения библиотеки в виртуальном пространстве».
Ведущий мастер-класса А. О. Федоров,рассказал об актуальности использования социальных медийных сервисов, возможностях и особенностях их использования в деятельности библиотек.
Мастер-класс включал лекцию «Библиотечные блоги как инструмент продвижения библиотеки в виртуальном пространстве», трехуровневый тренинг «Как создать контент-план для блога - пошаговое руководство» и практикум «Начинаем действовать. Шаг за шагом к библиотечному блогу».
Надбавки бібліотекарям. Позов ЦК профспілки працівників освіти і науки України.
В деяких вишах бібліотекарів вже почали "ненав'язливо" попереджувати про зниження надбавки, та навіть про ії відміну.. Докладно, про ситуацію з надбавками та порядок зменшення окладів працівників дивись тут.
Поки що чекаємо на результат: 17 квітня 2014 року Профспілка працівників освіти і науки України звернулася до суду з адміністративним позовом про скасування постанов Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 373» та № 89 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073».
22 квітня 2014 року Окружний адміністративний суд міста Києва відкрив провадження в адміністративній справі за позовною заявою Профспілки працівників освіти і науки України до Кабінету Міністрів України про визнання протиправними та скасування постанов від 25.03.2014 № 88 та від 25.03.2014 № 89.
Оскаржуваними постановами Уряд змінив умови виплати надбавок педагогічним працівникам установ та закладів освіти за престижність праці, а також працівникам бібліотек за особливі умови праці, чим суттево погіршив умови оплати праці освітян.
До участі у справі в якості третьої особи залучено Міністерство освіти і науки України.
Розгляд справи призначено на 20 травня 2014 року.
Поки що чекаємо на результат: 17 квітня 2014 року Профспілка працівників освіти і науки України звернулася до суду з адміністративним позовом про скасування постанов Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 373» та № 89 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073».
22 квітня 2014 року Окружний адміністративний суд міста Києва відкрив провадження в адміністративній справі за позовною заявою Профспілки працівників освіти і науки України до Кабінету Міністрів України про визнання протиправними та скасування постанов від 25.03.2014 № 88 та від 25.03.2014 № 89.
Оскаржуваними постановами Уряд змінив умови виплати надбавок педагогічним працівникам установ та закладів освіти за престижність праці, а також працівникам бібліотек за особливі умови праці, чим суттево погіршив умови оплати праці освітян.
До участі у справі в якості третьої особи залучено Міністерство освіти і науки України.
Розгляд справи призначено на 20 травня 2014 року.
На початку квітня Міністерство фінансів України на виконання доручення Кабінету Міністрів України розглянуло питання, порушені Центральним комітетом профспілки працівників освіти і науки України щодо фінансування галузі та матеріального забезпечення працівників освіти.
Пропонуємо для ознайомлення печальний лист-відповідь Мінфіна від 11 квітня 2014 року № 31-07110-05-3/8371 . Завантажити документ тут [170,22 Kb]
пʼятниця, 18 квітня 2014 р.
Играем КВЕСТ в библиотеке. Методико-библиографическая консультация
Спасибо Библиомания
и авторам: МБУК ЦГБ им. В. Маяковского,
Информационно-библиографический отдел
Скачать: здесьВ данной консультации собран, использован и проанализирован опыт участников и организаторов квестов, - не компьютерных, а живых игр.
Рассматривается что такое квест:
- Разновидности квестов.
- Смысл, цели и задачи «живого» квеста
- Преимущества живого квеста в библиотеке
- Подготовка
- Сценарий.
- Проведение игры
В первую очередь изучались опыт проведения квестов в библиотеках и молодежных объединениях, материалы разработок игр-уроков педагогов, преподавателей разных предметов.
В разработке методики квеста очень помог материал блога «Библио-S-путник» МКУК библиотеки им. А. С. Пушкина, г. Саров Нижегородской области, «Библиотечный квест. Наш вариант».
И, конечно, материалы специализированных сайтов Интернета.
Пример наших коллег. Херсонская областная библиотека для юношества им.Б.Лавренева:
Бібліотечний квест «Книжкове місто»
Пример наших коллег. Херсонская областная библиотека для юношества им.Б.Лавренева:
Бібліотечний квест «Книжкове місто»
понеділок, 14 квітня 2014 р.
Надбавки бібліотекарям за особливі умови праці встановлюються керівником. Зміни до п.1 постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» № 1073
17 квітня 2014 року Профспілка працівників освіти і науки України звернулася до суду з адміністративним позовом про скасування постанов Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 373» та № 89 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. № 1073».
Постановою КМУ внесено зміни до визначення розміру надбавок бібліотекарям за особливі умови праці.
Уряд постановою від 25.03.2014 р. № 89 (далі — Постанова № 89) вніс зміни до п.1 постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30.09.2009 р. № 1073 (далі — Постанова № 1073).
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ !
Зазначені вище зміни не скасовують надбавки педагогічним працівникам за престижність праці та працівникам бібліотек за особливі умови роботи, які раніше визначались у фіксованому розмірі, а тепер встановлюються у граничному розмірі 20 % та 50 % посадового окладу (ставки заробітної плати) відповідно.
9.04.2014 я надавала посилання, що надбавки зберігаються
Зберігаються надбавки педагогічним працівникам та працівникам бібліотек. [За інформацією веб-сайту Міністерства фінансів України].// Головбух:бюджет. - 2014. - № 13. - с. 44.
Про надбавки за особливі умови роботи бібліотечним працівникам: роз`яснення юриста. Джерело: Блог УБА з адвокації
Кодекс законів про працю України
Постановою КМУ внесено зміни до визначення розміру надбавок бібліотекарям за особливі умови праці.
Уряд постановою від 25.03.2014 р. № 89 (далі — Постанова № 89) вніс зміни до п.1 постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30.09.2009 р. № 1073 (далі — Постанова № 1073).
Зазначені постанови Кабінету Міністрів України набрали чинності з дня їх офіційного опублікування у газеті «Урядовий кур’єр» від 11 квітня 2014 року № 67.
Пунктом 1 Постанови № 1073 працівникам державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність та займають посади, включені до переліку посад згідно з додатком до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою КМУ від 22.01.2005 р. № 84, було встановлено надбавку за особливі умови роботи у розмірі 50% посадового окладу. Слова “у розмірі” замінили словами “у граничному розмірі”
"надбавку за особливі умови роботи у граничному розмірі 50 відсотків посадового окладу"
"розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.".
На практиці це означає, що така надбавка може бути встановлена у будь-якому розмірі: 10 %, і 35 %, але не більше 50 %.
Надбавка буде збережена, якщо фонд заробітної плати, запланований на 2014 рік, не уріжуть.
Про зміни у встановленні надбавки педагогічним працівникам
“Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.”.Постанови Кабінету Міністрів України № 88 та 89 нз дня їх офіційного опублікування у газеті «Урядовий кур’єр» від 11 квітня 2014 року № 67, с 14.
Міністерство юстиції України визначило ці постанови актами, в яких містяться норми, що зачіпають права та інтереси громадян, див. Перелік нормативно-правових актів Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, що включені до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів і набрали чинності 10 та 11 квітня 2014 року. Інформування про набрання чинності запроваджено з просвітницькою метою, для захисту прав та інтересів фізичних та юридичних осіб.
Кабінет Міністрів, на жаль, не взяв до уваги позицію Міністра культури України, а прийняв рішення на вимогу Міністра фінансів України. Також відповідні зменшення розмірів заробітної плати були встановлені і для інших працівників бюджетної сфери, зокрема, медичних і педагогічних.
Зміни до відповідних постанов були внесені Кабміном незважаючи на те, що центральний комітет профспілки освіти і науки звернувся до Мінфіну з листом від 02.04.2014 р. № 02-5/199 про недопущення зниження розмірів надбавок педагогічним працівникам та бібліотекарям, а деяким з них припинення її виплати. Цитата:
( Також див. звернення Тернопільської та Луганської обласних організацій профспілки працівників освіти і науки України)"Урядом 25 березня 2014 року було прийнято рішення, без будь-яких на те посилань, стосовно можливості встановлення розміру надбавок педагогічним працівникам у межах до 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати), працівникам бібліотек - до 50 відсотків посадового окладу. У той час, як надбавки встановлюються вчителям, викладачам та іншим педпрацівникам у розмірі 20 відсотків ставки заробітної плати впродовж більше чотирьох років, в листі Мінфіну йдеться про її встановлення лише окремим працівникам відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи та в менших ніж 20 відсотків розмірах.За наявною інформацією Міністерством освіти і науки України не підтримано пропозиції про запровадження гнучкого стимулювання праці педагогічних працівників встановленням надбавок в розмірі до 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).Вважаємо такі дії протиправними, наголошуємо на необхідності безумовного дотримання в державі вимог постанови Кабінету Міністрів України від 23.03. 2011 № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I - II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» та розраховуємо на вжиття Вами, шановний Арсенію Петровичу, відповідних заходів для недопущення порушення трудових прав педагогічних та бібліотечних працівників навчальних закладів та установ освіти."З повагою Голова Профспілки Г. Ф.Труханов
На жаль, я не знайшла повний текст листа Мінфіна "Про внесення змін до показників місцевих бюджетів на 2014 рік" від 28.03.2014 р. № 31-05110-14-21/6704 на який посилається центральний комітет профспілки освіти і науки. Особливо насторожує фраза "про її встановлення лише окремим працівникам".
Запамятайте: Листи – це службова кореспонденція, вони не є нормативно-правовими актами, можуть носити лише роз’яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не повинні містити нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. Такі правові норми мають бути викладені виключно у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому у органах юстиції у порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів. У разі встановлення листами нових правових норм, вони підлягають відкликанню з місць застосування органом, що їх видав, та скасуванню.. Див. Блог УБА з адвокації.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ !
Про застосування_постанов КМУ_88_i_89_від_25.03.14 - ось так намагаються зберегти соціальні стандарти та гарантії правління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації та Чернігівська обласна організація профспілки працівників освіти і науки України. На жаль додаток до угоди між управлінням освіти та профспілкою зараз відсутній на сайті.
- Згідно зі статтею 58 Конституції України нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
- Відповідно до п. 3 ст.247 Кодексу законів про працю України та п. 3 ст. 38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15 вересня 1999 року № 1045-XIV (із змінами) вирішення питань оплати праці працівників, форм та систем оплати праці, умов запровадження та розмірів надбавок, доплат, премій тощо здійснюється виборним органом первинної профспілкової організації разом з власником або уповноваженим ним органом (роботодавцем).
- Згідно зі ст. 103 Кодексу законів про працю України та ч. 2 ст.29 Закону України «Про оплату праці» від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР (із змінами) про нові або зміну діючих умов оплати праці в бік погіршення власник або уповноважений ним орган повинен повідомити працівника не пізніш як за два місяці до їх запровадження або зміни.
- Це також зазначено у ч. 3 ст. 32 КЗпП - у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
- Такі гарантії передбачені законодавством для того, щоб працівник встиг підготуватися сам і свою родину до наступного зменшення своєї заробітної плати. Якщо не зробити попередження, такого працівника за 2 місяці, то він вправі подати до суду позов про стягнення моральної (немайнової) шкоди на підставі ст. 237-1 КЗпП.
- У ст. 96 КЗпП передбачено, що посадові оклади службовцям установлює власник або уповноважений ним орган відповідно до посади і кваліфікації працівника. За результатами атестації власник або уповноважений ним орган має право змінювати посадові оклади службовцям у межах затверджених у встановленому порядку мінімальних і максимальних розмірів окладів на відповідній посаді.
- Відповідно до ч. 2 ст. 252 Кодексу законів про працю України та ч. 2 ст.41 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» зміна умов трудового договору та оплати праці працівників, які є членами виборних профспілкових органів, допускається лише за попередньою згодою виборного профспілкового органу, членами якого вони є.
9.04.2014 я надавала посилання, що надбавки зберігаються
Зберігаються надбавки педагогічним працівникам та працівникам бібліотек. [За інформацією веб-сайту Міністерства фінансів України].// Головбух:бюджет. - 2014. - № 13. - с. 44.
Про надбавки за особливі умови роботи бібліотечним працівникам: роз`яснення юриста. Джерело: Блог УБА з адвокації
Кодекс законів про працю України
Сервисы для создания виртуальных книжных выставок.
Отличная презентация (смотреть здесь), представляет такие виды выставок, как
- выставка - 3D книга
- выставка - виртуальная доска
- выставка - презентация
- выставка - слайд-шоу
- выставка иллюстрация
- выставка ментальная карта
- выставка на географической карте
- выставка на карте
- выставка-лента времени
- выставка-плакат
- выставка-сайт
- книжная выставка
Веб сервисы:
- Calameo
- Dipity
- Empressr
- Glogster
- Google maps
- Mindmeister
- Photopeach
- Photosnack
- PinMe
- Popplet
- Prezi
- TimeRime
- Wix
- Zooburst
- thinglink
Как Смотреть Новости во Время Войны - инструкция
Опубликовано 13 апр. 2014 г.
Это должен знать каждый! Профессор МГИМО, специалист по медиа-манипулированию Валерий Дмитриевич Соловей рассказывает о методах и принципах ведения информационной войны. четвер, 10 квітня 2014 р.
Бібліотека і бібліотекарі ВНЗ (коледжів) в законопроекті №1187-2 "Про вищу освіту".
Верховна Рада України нарешті проголосувала за законопроект Згуровського №1187-2 "Про вищу освіту" - в першому читанні
Розглянемо, які пункти законопроекту стосуються бібліотеки та бібліотекарів:
Розглянемо, які пункти законопроекту стосуються бібліотеки та бібліотекарів:
Стаття 33. Структура вищого навчального закладуСтаття 56. Основні посади наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників вищих навчальних закладів та порядок їх заміщення
3. Основними структурними підрозділами університету, академії, інституту є факультети, кафедри, бібліотека тощо.
6. Вищий навчальний заклад зобов’язаний мати у своєму складі бібліотеку, бібліотечний фонд якої повинен відповідати вимогам стандартів освітньої діяльності.
7. Структурними підрозділами коледжу державної (комунальної) форми власності є відділення, циклові комісії, бібліотека тощо.
...Бібліотеку коледжу очолює завідувач, який призначається на посаду керівником коледжу за погодженням з педагогічною радою.
Стаття 37. Педагогічна рада
1. Педагогічна рада коледжу є колегіальним органом і утворюється наказом керівника коледжу строком на три роки.
...4) погоджує за поданням керівника коледжу кандидатури щодо призначення на посади та звільнення з посад заступників керівника, завідувачів (начальників) відділень, головного бухгалтера та завідувача бібліотеки;
3. ... До складу педагогічної ради входять за посадами керівник коледжу, його заступники, завідувачі (начальники) відділень, завідувач бібліотеки...
1. Основними посадами науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів є:
керівник (ректор, президент, начальник, директор);
...науковий працівник бібліотеки;
інші посади.
2. Основними посадами педагогічних працівників вищих навчальних закладів є:
...завідувач бібліотеки;
3. Перелік посад науково-педагогічних і педагогічних працівників установлюється Кабінетом Міністрів України. Перелік посад наукових працівників вищого навчального закладу визначається відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність”.
4. Посади педагогічних працівників можуть обіймати особи із ступенем магістра за відповідною спеціальністю.
5. Статутом вищого навчального закладу можуть бути встановлені відповідно до законодавства додаткові вимоги до осіб, які можуть обіймати посади педагогічних працівників.
6. Педагогічні працівники призначаються на посаду та звільняються з посади керівником вищого навчального закладу. Педагогічні працівники кожні п’ять років проходять атестацію. За результатами атестації визначається відповідність працівників займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання.
7. Порядок проведення атестації педагогічних працівників встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування державної політики у сфері освіти і науки.
Стаття 58. Права науково-педагогічних, наукових і педагогічних працівниківШановні працівники бібліотек коледжів, зверніть увагу на Статтю 56, п. 2: посада завідувач бібліотеки тепер відноситься до посади педагогічного працівника. Подивимось, як в звязку з цим зміняться вимоги до нас.
…8) безоплатно користуватися бібліотечними, інформаційними ресурсами, послугами навчальних, наукових, спортивних, культурно-освітніх підрозділів вищого навчального закладу…
Стаття 63. Права осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах
1. Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, мають право на:
…5) безкоштовне користування бібліотеками, інформаційними фондами, навчальною, науковою та спортивною базами вищого навчального закладу…
середа, 9 квітня 2014 р.
Про надбавки за особливі умови роботи бібліотечним працівникам: роз`яснення юриста
Дивись новини від 15 квітня
Все швидко змінюється. Постановою КМУ внесено зміни до визначення розміру надбавок бібліотекарям за особливі умови праці.
Уряд постановою від 25.03.2014 р. № 89 (далі — Постанова № 89) вніс зміни до п.1 постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30.09.2009 р. № 1073 (далі — Постанова № 1073).
Все швидко змінюється. Постановою КМУ внесено зміни до визначення розміру надбавок бібліотекарям за особливі умови праці.
Уряд постановою від 25.03.2014 р. № 89 (далі — Постанова № 89) вніс зміни до п.1 постанови КМУ «Про підвищення заробітної плати працівникам бібліотек» від 30.09.2009 р. № 1073 (далі — Постанова № 1073).
“Конкретний розмір надбавки встановлюється керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці.”.
Пунктом 1 Постанови № 1073 працівникам державних і комунальних бібліотек, які провадять культурну, освітню, інформаційну, науково-дослідну, методичну діяльність та займають посади, включені до переліку посад згідно з додатком до Порядку виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек, затвердженого постановою КМУ від 22.01.2005 р. № 84, було встановлено надбавку за особливі умови роботи у розмірі 50% посадового окладу.
Зміна показує: 50% — це граничний розмір надбавки і встановлюється він керівником установи, закладу, організації у межах фонду оплати праці. Тобто надбавка може бути і 10 %, і 35 %, але не більше 50 %.
Ще 9.04. я надавала декілька посилань на консультації з цього питання.
Зберігаються надбавки педагогічним працівникам та працівникам бібліотек. [За інформацією веб-сайту Міністерства фінансів України].// Головбух:бюджет. - 2014. - № 13. - с. 44.
Про надбавки за особливі умови роботи бібліотечним працівникам: роз`яснення юриста
На адресу Президії УБА надходять адвокаційні запити стосовно роз`яснення ситуації щодо надбавки за особливі умови роботи бібліотечним працівникам. Приклад такого запиту див. нижче.
Президенту УБА Шевченко І.О.
Звертаємось до Вас з проханням допомогти у вирішенні питання по збереженню 50% бібліотечної надбавки. З 3 квітня всі обласні бібліотеки Житомира отримали вимоги від головного бухгалтера Управління культури Житомирської ОДА стосовно термінового виконання листа Міністерства Фінансів України № 31-05110-14-21/6704 від 28.03.2014 “Щодо внесення змін до показників місцевих бюджетів на 2014 рік” в якому є посилання на постанову КМУ №65 від 07.03.2014, та розпорядження КМУ № 156 -р від 01.03.2014. В листі Мінфіну йдеться про право керівника бібліотеки встановлення надбавки лише окремим працівникам відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи в межах 50%. Отже, від нас вимагають терміново переглянути нарахування на кожного працівника. Чи є їхні дії правомірними? Як нам себе захистити?
З повагою, член УБА, заступник директора з наукової роботи обласної бібліотеки для дітей Житомирської обласної ради Лариса Мозгова
Надаємо роз`яснення від члена Президії УБА, ученого секретаря Національної парламентської бібліотеки України Розколупи Н.І.
Листи – це службова кореспонденція, вони не є нормативно-правовими актами, можуть носити лише роз’яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не повинні містити нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер.
Такі правові норми мають бути викладені виключно у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому у органах юстиції у порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів.
Надбавка за особливі умови роботи бібліотечним працівникам у розмірі 50% посадового окладу встановлена постановою КМУ від 30.09.2009 № 1073. На сьогоднішній день жодних змін до цієї постанови не було внесено.
Для прикладу лист ЦК Профспілки працівників освіти і науки України із цього ж питання.
Незважаючи на запевнення про збереження надбавки, влада не полишає спроб внести зміни і перекласти рішення платити чи не платити ( та в яких розмірах) на керівників навчальних закладів.
Незважаючи на запевнення про збереження надбавки, влада не полишає спроб внести зміни і перекласти рішення платити чи не платити ( та в яких розмірах) на керівників навчальних закладів.
Профспілка категорично проти порушення трудових прав педагогів!
9.04.2014, 11:23
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України ознайомився з проектом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення окремих положень соціальної політики)», що розроблений Кабінетом Міністрів України, і висловлює рішучий протест намірам звузити трудові права педагогічних та інших працівників навчальних закладів та установ освіти.
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував лист до Виконуючого обов’язки Президента України, Голови Верховної Ради України Олександра Турчинова щодо недопущення прийняття змін до чинного законодавства, які порушують трудові та соціальні права освітян.
У листі, зокрема, наголошується, що є неприпустимим внесення змін до статті 25 Закону України «Про загальну середню освіту», за якими розміри доплат вчителям за класне керівництво, завідування кабінетами, перевірку зошитів коливаються в межах до 15, 20 чи до 25 відсотків.
Відповідна оплата має встановлюватися у фіксованому розмірі, як це відбувалося впродовж багатьох десятиліть, що узаконено чинною редакцією статті 25 закону «Про загальну середню освіту».
Не можна допустити внесення змін до Закону України «Про позашкільну освіту» стосовно запровадження плати за одержання учнями документа про позашкільну освіту, оскільки це звужує права громадян на безоплатне одержання освіти та не відповідає нормам основного освітянського закону «Про освіту».
Прийняття вказаних та інших запропонованих Кабінетом Міністрів України змін законів викличе різке погіршення матеріального становища працюючих, особливо в умовах підвищення цін та тарифів, спричинить глибоке невдоволення в освітянських трудових колективах, що може призвести до масових акцій протесту.
Наголошуємо, що освіта має підтримуватися будь-якою ціною, інакше реальною стає загроза існуванню суспільства і цілісності народу, зникне сенс існування держави.
вівторок, 8 квітня 2014 р.
Продвижение библиотеки в социальных сетях
Продвижение библиотеки в социальных сетях
Валишева Наталья Алексеевна, зав. НМО ЦМБ им. Н. Некрасова,
Ижевск, 2013 г.
10 ВЕЩЕЙ, КОТОРЫЕ МОЖНО ПОМЕСТИТЬ НА СТРАНИЦУ ВАШЕЙ БИБЛИОТЕКИ В СОЦСЕТЯХ:- Фото вашей библиотеки.
- Видео о библиотеке или иное важное для библиотеки видео
- Календарь библиотечных событий
- Ленту rss feed на ваш библиотечный блог
- Контакты библиотеки
- Часы работы библиотеки
- Виджет - путеводитель по библиотеке
- Онлайн-опрос пользователей относительно услуг библиотеки
- Информацию о новых поступлениях в библиотеку
- Ссылки на популярные базы данных и другие электронные ресурсы библиотеки
Сетевая активность библиотекаря образовательного учреждения
Сетевая активность библиотекаря образовательного учреждения: Проблемы и решения
Авт.: к.п.н. Елена Ястребцева Москва, 2013 Международная выставка “Образование 3.0”
Цитата:
Роль библиотекаря - организация в школе (в моем случае в колледже) и вне ее стен систематической деятельности участников педагогического процесса по совместному использованию образовательных ресурсов, выстраиванию такого сетевого общения и сотрудничества, которое способствовало развитию как своих личных профессиональных способностей, так и повышению качества обучения учащихся.
Информационная политика становится постепенно неотъемлемой частью библиотек многих стран мира в 21 веке, так как не всегда контроль над авторским правом, продвигаемый правительством и собственными интересами коммерческих организаций, совместим с задачами образования и просвещения, что является основой современной библиотеки.
Библиотекарь учится сегодня не только освоению Интернет-сервисов и инструментов, но, прежде всего, - сетевому сотрудничеству, коллективным действиям, умению работы в командах, действовать на общий результат, совместно обсуждать существующие проблемы.
Обучение в таких сетевых профессиональных сообществах - та среда, в которой формируется новый тип библиотечного специалиста - с активной жизненной и гражданской позицией, продвигающий идеи свободного доступа своих пользователей к совокупности ресурсов, считающего, что именно библиотека должна стать местом свободного и бесплатного предоставления всем гражданам совокупности цифровых ресурсов.
Підписатися на:
Дописи (Atom)